Zasady ogólne są proste .
1. Figury nie powinny przylegać do siebie .Powinny tworzyć szachownice .Jeżeli strzela kusznik do topornika część strzał trafia w cel ,a część strzał trafia obok .Aby uniknąć przypadkowego trafienia zostawiamy pole wolne .
przykład : TAK X X X X NIE XXXX
2. STRZELCÓW - mam na myśli jednostki strzelające - ustawiamy w 4 linii jak najdalej od nieprzyjaciela .Obojętne czy to będzie tylko MUR ,czy za murem również wojsko obrońcy np.
MUR MUR MUR X X X X X X X XX X X X S S S S S SS S
Takie ustawienie daje nam możliwość oddania większej ilości strzałów -zanim padnie nam ostatnia linia. Możemy ustawic atak czy obronę w kilku liniach ,jeżeli jednak zakładamy że stzrelcy mają być w 4 linii to pierwsza musi być zajęta choć przez jednego szpiega .W wypadku jeżeli pierwszą linię zostawimy pusta to komp przeliczając bitwę od razu przystawia nam wojsko do muru i nasi strzelcy nie stoją w 1 rundzie tam gdzie chcieliśmy ;( Jeżeli ustawiamy Formację to opiszmy ją z sensem :
a - MUR -atakujemy tylko MUR b - PIECHOTA -przeciwnik nie dysponuje żadną konnicą c - MIX - atakujemy wszystkie rodzaje wojska d - NICK -wpisujemy nick gracza którego często odwiedzamy - formacja pod danego przeciwnika (znamy jego formację i skład wojska)
ad 3a. Mur na poziomie 10 absorbuje-rozwala około 80 balist . Jeżeli mamy ich więcej te następne strzelają dopiero do innych jednostek .Balisty atakującego strzelają pierwsze .
ad3b.Jeżeli przeciwnik za murem dysponuje tylko piechota dobrze w pierwszej linii mieć jazdę . Poparcie strzelców z 4 lini mile widziane .
ad3c. wW tym przypadku możemy ustawic nasze wojska w dwóch formacjach . 1 formacja w 4 liniach -w czwartej strzelcy ---- w tym układzie nasi strzelcy wspieraja pierwszą linie . 2 formacja tylko w 2 liniach -- w pierwszej lini wszystko co siecze ,rąbie i kuje -w drugiej linii wszystko co strzela . w tym ustawieniu pierwsza linia robi to co zawsze ,strzelcy wybijają strzelców przeciwnika .efekt jest dobry jeżeli dysponujemy balistami a przeciwnik ustawia formacje w czterech liniach . Może wydaje się zawiłe ale wystarczy przeczytać kilka razy i wyobrazic sobie poszczególne ustawienia . Zawsze należy kierować się raportami szpiegowskimi i raportami z bitew . Jeżeli nic nie wiemy o przeciwniku radzę stosować cztery linie w formacji bez względu czy atakujemy czy też się bronimy .
Uniwersalne ustawienie do ataku i obrony jako takie nie istnieje ,ale polecam jeżeli ktoś nie ma żadnego pomysłu :
WRÓG WRÓG
======MUR====== ======MUR====== z 1 szpieg cała piechota + ciężka jazda piechota + konnica ciężka +lekka balisty+strzelcy pusta lub z 200 łuczników 200-300 balist +kusznicy + zawodowi +konni łucznicy kochanie 0:52:11 w zapasie należy mieć i nie używać w czasie bitwy z 200 lekkiej jazdy wysyłamy ją w wiadomym celu na pobojowisko ;najlepiej jak wpadnie tam parę sek po ataku -nikt nic nie widział -nic się nie stało
W praktyce wygląda to tak:
Można tak ustawić formację - http://game.khanwars.wp.pl/doklad.php?i … world_id=2
lub tak http://game.khanwars.wp.pl/doklad.php?i … world_id=2 http://game.khanwars.wp.pl/doklad.php?i … world_id=2
Po każdym ataku 5 fal zbieraczy - w 1 lekka jazda -w pozostałych po 1 szpiegu . Konnicy puszczam ile tylko posiadam , po jednym szpiegu żeby wyleczyć rannych ilu się da.
Ostatnio sprawdzone i polecam :
wroga armia =============mur 1szpieg ciężka konnica + piechota balisty + strzelcy jednostki specjalne - podnoszące bonusy do bitwy
lekka jazda -> parę sek po bitwie w kilku falach
szlachta -jeżeli nie przejmujemy zamku to na ryby
Szlachta jest droga - komp wybiera najdroższe cele -szlachta jeżeli będzie w zasięgu balist to padnie pierwsza choćby w tej samej linii stało 5000 kuszników
Zeby czwarta linia w której miałeś kuszników była czwartą linią to musi być też pierwsza linia . Ustawiająć formację ustaw to tak :
Ł++Ku++Bl
Sz Pi+To+Lk+Ck =====MUR======== +++LK++++++=
Nie mając pierwszej linii komputer od razu przysówa cię do muru , a wtedy twoi kusznicy są w jego zasięgu - z reguły MUR wybiera najdroższy cel dla nas ;(
|